Den 9 november på eftermiddagen är det dags för årets framtidsseminarium för besöksnäringen. Denna gång på Connect Hotell Skavsta i Nyköping.
Fokus för eftermiddagen är omvärldstrender, produktutveckling och digitalisering. Seminariet riktar sig till dig som är verksam i besöksnäringen, antingen driver eller jobbar i en besöksverksamhet eller i en kommun eller destination. På programmet bl a
Influencers och ny marknadsföring – Hur funkar det i praktiken?
Influencers skriver och publicerar bilder och annat från sina intressen eller sin vardag. De kan vara både icke-professionella som professionella och nå ut i hela världen. De har ofta ett specifikt intresseområde och inspirerar och motiverar andra med liknande intressen. Beata Wickbom arbetar som “Digital Innovation Guru” på innovationsbyrån itch. Hon var en av förgrundsgestalterna inom svensk internetindustri och började sin karriär på Spray med ansvar för marknadsföring och PR.
Att utveckla produkter som säljer!
Att paketera och leverera produkter som kunden och marknaden efterfrågar. Hur väljer du kanaler att sälja i och vad bör du tänka på gällande erbjudandet till dem? Erik Svedin, sålde sitt företag Bike Sweden till sin österrikiska delägare i somras. Företaget har cykelresor i Stockholm, Sörmland och på västkusten. Han har lång erfarenhet av paketering av produkter och har alltid jobbat både på internationell och nationell marknad.
Digitalisering och ledarskap – Hur blir du framgångsrik?
Digital transformation är nödvändig för alla företag och organisationer idag, och behövs överallt, i allt från marknadsföring och affärsutveckling till interna processer och företagskultur. Innovation och ständigt lärande är nyckeln till framgång. Anna Gullstrand är digital expert och driver en av Sveriges mest framgångsrika digitalbyråer, som årligen ligger på topplistor över både kund- och medarbetarnöjdhet.
Läs hela programmet här och anmäl dig
Seminariet är en del i Digital Destinationsutveckling