Att nå ut digitalt på tyska marknaden
Tyskarna bokar fortfarande resor via resebyråer, men allt fler söker inspiration digitalt. När den digitala närvaron ökar, är det desto viktigare som företag att också vara närvarande digitalt.
Annemarie Gubanski, grundare och vd på Taktikon, berättar hur man lyckas med sin närvaro på nätet mot tyska marknaden. Det bjuds på exempel från verkligheten. Annemarie är en av dagens ledande experter inom Revenue management och Digital marknadsföring. Läs gärna mer på www.taktikon.com
Övriga programpunkter
Drömmen om Sverige – detta lockar tyskarna att resa till Sverige & Sörmland
Helene Berg, VisitSwedens chef för Centraleuropa
Så jobbar vi gemensamt i Sörmland för att locka fler tyska besökare
STUA berättar om de satsningar som görs både inom området produktutveckling och för att locka tyskar till Sörmland.
Inga Lindström – en framgångssaga som fortsätter locka tv-tittare & besökare
Erik Lindhe, destinationsutvecklare och filmlots Nyköpings kommun berättar mer om hur Nyköping jobbar och effekterna det ger.
Att utifrån en vision skapa en internationell destination
Christopher Storm, jobbar bl a med aktiviteter & produktutveckling på Granö Beckasin.
Tid & plats: Sunlight Hotel, Nyköping 21 oktober kl 9.00-12.15 (Obs! Vi har förlängt programmet)
Apfelstrudel och kaffe serveras från kl 8.30.
Anmäl dig till: stua@stua.se Begränsat antal platser. Deltagande är kostnadsfritt*.
*Utebliven närvaro utan avanmälan innan 20/10 innebär en kostnad på 300 kr + moms. Avanmälan görs skriftligt på samma sätt som anmälan. Anmälan är inte personlig.