Ny storsatsning ska locka finska besök till Stockholm

Stockholm Visitors Board har i samarbete med VisitSweden i Finland tagit fram en ny affärsmodell för att kraftfullt bearbeta den viktiga finska marknaden året om med början 2013 i Stockholms hittills största turistsatsning på en enskild marknad.

Finland är en av de viktigaste utlandsmarknaderna för Stockholm som destination. De finska besökarna ligger även högt när det gäller hur mycket man spenderar. Den nya satsningen omfattar flera miljoner kronor per år och ska öka antalet gästnätter från Finland i Stockholm året om.

– Genom färdiga marknadspaket i olika prisklasser kan vi samla både små och stora aktörer i Stockholm i en massiv året-runtsatsning. Effekten av det här samarbetet är en tydligare exponering på den finska marknaden genom VisitSwedens Finlandskontor, säger Eva Camél Fuglseth, Chef Turistservice och Privatresor på Stockholm Visitors Board

– Vi arbetar redan framgångsrikt på liknande sätt, i Danmark och Norge sedan några år tillbaka. Nu hoppas vi också kunna etablera Stockholms erbjudande på den finska marknaden, säger Patric Lindström, regionsdirektör på VisitSweden.

Är du nyfiken på att höra mer? Maria från STUA var på plats och lyssnade. Ring eller maila henne, tel 0155-22 27 76, maria@stua.se

Källa: Travel Report

 

Dela den här nyheten med dina vänner
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin