En rad nyheter för att underlätta affärsmöten introducerades vid årets mässa. Nästa år, då TUR firar 30-årsjubileum, blir det ännu fler. Ett helt nytt grepp 2013 är ”Trade Pavilion”, en exklusiv mötesplats B2B, med utställning, seminarier, workshops, mingel- och samtalsmiljöer, enbart öppen under fackdagarna. Det blir en plats att träffa kunder och samarbetspartners på, för att skapa relationer, bygga nätverk, utbyta kunskaper, utveckla produkter. Ett led i att göra TUR till en ännu effektivare och attraktivare mötesplats.
Lisa Callert, blir samtidigt ny mässansvarig för TUR. Rekryteringen är ett led i mässans kraftfulla B2B-satsning. Som sales director på Congrex har Lisa Callert verksamt bidragit till företagets framgångar med kongresstjänster och bokningsverksamhet. Erfarenheter som kommer väl till pass i det nya jobbet och hon ser en stor potential i det nya business-to-business-konceptet.
Källa: Travel Report