Den 10 maj är det dags för den årliga PR-dagen för besöksnäring och press. I år lyfter vi temat: Att synas i internationell press. Vad bör man fokusera på? Vad efterfrågar journalisterna? Hur sticker du ut med din nyhet/produkt? Fokus ligger på brittiska och norska marknaderna, där Sörmland genom STUA och partners har pågående PR-samarbeten.

Louise Winberg som är PR & Social Media Manager på VisitSweden Norge ger sitt perspektiv på hur du når ut med din nyhet och lockar norsk press.

På plats är även Gabriel Dorch, Marketing Manager från VisitSweden i Storbritannien, som berättar mer om brittiska marknaden och vad som är intressant just nu.

Dagen varvas med presskonferenser från företag/aktörer i regionen som presenterar sina nyheter för kollegor i besöksnäringen, VisitSweden och media.

Vill du anmäla intresse för att hålla en presskonferens om en nyhet för i år? Mejla stua@stua.se så kontaktar vi dig. Med nyhet menar vi en produkt, evenemang eller liknande som är helt ny för i år eller en produkt som funnits tidigare, men som tydligt har ändrats med något nytt, gärna i samarbete med andra aktörer. Antal presskonferenser är 5 st. Företag som satsar i pågående PR-samarbeten har förtur.

Vill du anmäla dig till dagen? Dagen riktar sig till företag/aktörer som driver verksamhet inom besöksnäringen samt till press/media. Vi har ett begränsat antal platser. Anmäl dig redan nu via stua@stua.se

Tid: 10 maj kl 13.00-17.00 på Skjortan i Flen: http://flen.se/uppleva-gora/aktivitetshuset-skjortan/

Hitta: https://www.google.se/maps/place/Drottninggatan+24,+642+37+Flen/@59.05729,16.5741156,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x465ec35f5b8d70ab:0x1db223367e8084c9

Dela den här nyheten med dina vänner