ClickClick-440

Stua omvärldsbevakar – Visit Swedens Svemesterserie

Den 7 september arrangerade Visit Sweden den sjätte livesändningen i deras Svemester serie. Seriens syfte är att dela med sig av inspirerande och användbara kunskaper, insikter och information gällande ”Svemester”.

Livesändningen inleddes med att Lena Gunnerhed, Head of Insight Management på Visit Sweden, presenterade juni, juli och augusti månads resultat från den temperaturmätning som Visit Sweden har genomfört. Visit Sweden har månadsvis samlat in data för att stämma av hur den svenska målgruppen tänker just nu.

Anette Lundin, Senior Insight Manager på Visit Sweden, presenterade insikter om den måltidsintresserade svenska resenären. Mer kunskap om måltidsintresserade globala resenärer på Visit Swedens andra marknader finns att ta del av i Kunskapsbankens Måltids-avsnitt.

Kristján Sigurðarson, Destinationsutvecklare på Destination Falkenberg, berättade om utvecklingen av Falkenbergs Skafferi. Kristján berättade om vägen mot att bli en av landets mest upplevelserika destinationer för matintresserade resenärer från runt om i landet. Vidare delade Albin Wessman, ena halvan av stjärnkockduon Adam & Albin, med sig av tankarna och erfarenheterna från att mitt i pandemins utbrott starta ett nytt restaurangkoncept, i ett annat format än deras gastronomiska finkrog, med svenska målgruppen som den primära. 

Vill se sändningen så är det snart möjlig att ta del av livesändningen i efterhand, inom två veckor kommer den att finnas att se på Kunskapsbankens avsnitt om Sverige.

Dela den här nyheten med dina vänner