Stolt Mat i Sörmland genomför kommunikationsinsats
Stolt Mat i Sörmland genomför kommunikations-insats Kompetensbristen inom restaurang och kockyrket är ett stort problem inom vår bransch, som hotar utvecklingen och arbetsmiljön. Att välja
Stua har fått beviljat projektmedel från Tillväxtverket för att under ett år växla upp rådgivning till företag i besöksnäringen i Sörmland – Digitalisering och rådgivning för snabb återhämtning i besöksnäringen [länk]. Projektet, som är en del i arbetet med att lindra pandemins påverkan på besöksnäringen, kommer pågå fram till april 2022.Du kommer genom att delta i insatsen få hjälp och rådgivning kring ditt erbjudande, hur du kan ställa om mot andra målgrupper och kunder och hur du gör upplevelsen digitalt tillgänglig.
Genom projektet kommer du erbjudas åtta individuella rådgivningar, men även workshops och nätverksträffar. Rådgivningen fokuseras kring att arbeta med produktutveckling och digitalisering utifrån ett hållbart perspektiv.
Stolt Mat i Sörmland genomför kommunikations-insats Kompetensbristen inom restaurang och kockyrket är ett stort problem inom vår bransch, som hotar utvecklingen och arbetsmiljön. Att välja
Vid en konstituerande stämma fredagen den 14e januari 2022 har 17 regionala turistorganisationer beslutat att formalisera sitt tidigare informella nätverk genom bildandet av den ideella föreningen Regionala
Den 7 september arrangerade Visit Sweden den sjätte livesändningen i deras Svemester serie. Seriens syfte är att dela med sig av inspirerande och användbara kunskaper,
Vi är glada att kunna meddela att det finns någon på plats hela sommaren. Har ni frågor eller funderingar så är det bara att höra
Stua gör, tillsammans med Region Sörmland och Nyföretagarcentrum, en gemensam insats för att stötta företagare med rådgivning. Många branscher, däribland besöksnäringen, kulturella och kreativa näringar,
Vi är i en fortsatt svår situation där det är svårt att veta hur vi ska planera inför sommarensverksamhet. Som inspiration vill vi dela ett