Sverigefansens upplevelser i Sörmland och Västmanland sprids i sociala medier

Åtta av de mest hängivna Sverigefansen från VisitSwedens webbbaserade samlingsplats CommunityOfSweden, besökte i slutet av september Sörmland/Västmanland för att uppleva vår natur våra besöksmål och vår svenska livsstila

I Sörmland besökte de Printz Bageri, Hornuddens Trädgård, Hellmanska gården tillsammans med Nils Oscar Bryggeri, Öster Malma viltpark och slott, Trosa Stadshotell & Spa, Skeppsta Hytta, Trosa Rederi och bussen kördes av Åkerbergs Trafik. Bilder och berättelser från deras besök sprids nu över många sociala medier och det har även producerats två filmer.

* Två stycken filmer har producerats efter eventet.
En minidokumentär: [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=gE7S6MoyE-U&feature=youtu.be]och en kortare casefilm som pekar på resultatet (kommer inom kort).
* CommunityOfSweden: 214 foton och 23 reseberättelser blev upplagda och dessa delas nu med 50 000 andra medlemmar.
* Instagram: 142 foton taggades med #ShareSweden och delas nu med 30 miljoner följare.
* Facebook: 1194 foton delas med minst 3787 av deltagarnas vänner och diskussioner kring dessa fortgår med vänners vänner osv.
* Vkontakte: 91 foton delades av vår ryska deltagare i ett socialt nätverk med 140 miljoner användare.
* Tre artiklar i traditionell massmedia.
* Och en handfull blogginlägg gjordes av deltagarna i egna bloggar.

Ett stort tack till alla som medverkade under Sverigefansens besök!

Dela den här nyheten med dina vänner