Camping Outdoor

23 oktober: Paketering av en produkt

Den här workshopen har som mål att varje deltagare ska få goda kunskaper i att utveckla och paketera en turismprodukt baserad på internationella kunders drivkrafter. Vi inleder med att ta fram idéer på produkter med hjälp av en beprövad metod. Vi kommer vidare att diskutera vikten av att ta fram en tydlig persona, målgrupp och marknad. Plats: Blommenhof Hotell, Nyköping
Tid: Kl 13.00-17.00.

15 november: Prissättning av en produkt

Den här workshopen har som mål att deltagarna ska få goda kunskaper i att sätta pris på turistiska produkter. Vi kommer att diskutera kundbaserat värde och hur man kan höja priset och samtidigt få nöjdare kunder. Vi går sedan igenom en kalkyl som kan användas för att räkna ut ett pris eller för att kontrollera att priset är ekonomiskt hållbart. Deltagarna får med sig kalkylen så att de kan använda den även efter workshopen. Plats: Strängnäs. Tid: Kl 15.00-19.00.

4 december: Försäljning internationellt

Den här workshopen har som mål att deltagarna ska kunna avgöra och besluta hur de ska sälja produkten på en internationell marknad. Vi fokuserar på digitala kanaler men även hur man kan sälja via återförsäljare för att nå kunder på andra marknader än Sverige. Plats: First Hotel City, Eskilstuna. Tid: Kl 13.00-17.00.

För mer information och anmälan: http://gantrack.com/t/pm/1706897768344/

https://www.destinationsutveckling.com/sv/pa-gang/

 

 

Dela den här nyheten med dina vänner