Under 2022 var 10 aktörer inom måltidsturism deltagare i projektet för att främja och utveckla deras mat- och dryckesprodukter eller upplevelser. Fyra workshops har genomförts på tema: Målgrupp och marknad, Paketering och prissättning Kommunikation och bokningsbarhet och Värdskap. I projektet fick deltagarna en professionell fotografering av sin produkt eller upplevelse, för att förbättra dess kommunikation.
Tillsammans så åkte även deltagarna på en studieresa för att få inspiration, erfarenhetsutbyte och kunskap från aktörer i andra regioner. Under två fullspäckade dagar så besökte vi tillsammans Östergötland och följande aktörer: Löts Gårdsmejeri, Naturlogi, Restaurang Jord och Boställets Vedugnsbageri.
”Jag är supertacksam för möjligheten att vara med och att ni gör en sån här sak. Det behövs verkligen en extra push och kunskap för att utvecklas och expandera sitt företag. Bra arrangerat och proffsigt genomfört!” – Deltagare 2.0
Är du nyfiken på innehållet i Workshoptillfällena som genomförts? Här delar vi med oss av innehållet, som vi har delningsrättigheter till.
WS 1 – Paketering & Prissättning med Malin Ahnelöv, Stua & Sandra Wisén, Stua
WS 2 – Målgrupp & Marknad med Anna Österlund, Placebrander
WS 3 – Kommunikation & Bokningsbarhet med Nordström Öhman, YouAreHere
WS 4 – Värdskap med Amanda Hassle & Malin Johansson, Värdskapsbyrån