Wärdshuset C. Dickens’ Hotell och Restaurang satsar på kvalitet och hållbar utveckling

Nu har Wärdshuset C. Dickens’ Hotell & Restaurang gått med i det nya kvalitets- och hållbarhetssystemet för svensk besöksnäring!

Wärdshuset C. Dickens’ Hotell & Restaurang i Fagersta är idag glada och stolta över möjligheten att få vara en del av projektet med kvalitetssäkring av den svenska besöksnäringen. Vi känner, liksom initiativtagarna till projektet, att det saknas ett verktyg inom besöksnäringen som beaktar såväl service som faciliteter och hållbarhet.

Vi är ett litet familjeägt hotell med 10 rum och 18 bäddar och har därför möjligheten att sätta mycket stor fokus på gästservice. Vi försöker varje dag leverera en produkt som överträffar våra gästers förväntningar. Och vi försöker göra det med en personlig anda. Vi känner nu stor respekt över att få vara delaktig i en process där man vill sätta fokus på kvalitets- och hållbarhetsfrågor genom ett gemensamt verktyg för besöksnäringen där även sådana värden, t ex personlig anda, som inte går att mäta beaktas!

Att arbeta för ett hållbart samhälle är för de flesta idag en självklarhet. Vi källsorterar hemma, köper energisnåla lampor m m. För ett företag kan det dock ofta var mycket mer komplext än hemmavid. Hur man skall välja rätt tillvägagångssätt att hållbarhetssäkra sitt företag är inte alltid uppenbart. Större företag kan anlita experthjälp utifrån i sin process att hållbarhetssäkra sin produkt. För små företag är ofta experthjälp utifrån alltför kostsamt. Så om kunskapen inte finns inom företaget kan uppgiften bli svår att genomföra. Att nu också få hjälp med att sätta fokus på hållbarhetsfrågor för utveckla verksamheten i en mer hållbar riktning känns väldigt värdefullt! Att få hjälp av en part som inte bara utvärderar utan också agerar som rådgivande känns mycket tryggt!

Avslutningsvis vill vi nu säga att vi på Wärdshuset ser fram emot en välgörande KUR för vårt företag!

Wärdshuset C. Dickens’ med personal.

Dela den här nyheten med dina vänner